Tuesday, May 18, 2010

rasa itu...

...

Tika kau suarakan hatimu lelah..
tanpa suara aku merenung...
bisakah hadir diriku melegakan lelahmu?
bisakah cintaku penawar lelahmu?
dan aku hanya mampu bicara tanpa suara...

-------------------------------------------------

rindu itu...

Jika ada rindu yang bertahta di hatimu...
dan rindu itu bukan milikku...
izinkan rindu ku ini menyapa hatimu..

-------------------------------------------------

maafkan aku...

Tutur ku, bicaraku, tingkahku..
pasti buatmu terluka..
sedayaku..semampuku..
agar kau tida tercalar pilu
acapkali aku leka..
acapkali aku alpa..
lukamu berkali-kali kerna aku..
dan hanya kemaafan ku pinta darimu..
yang tiada nilai lagi maaf itu..
kerna terlalu mudah di lafazkan
dan terlalu mudah ku lupakan...
maafkan aku
kerna aku carit parah lukamu...

No comments:

Post a Comment